Alrovat - Menetpróba

Menetpróba: Kawasaki Ninja 400

A Kawasaki átalakította a kezdő Ninja modellt. A kéthengeres lökettérfogata és teljesítménye megnőtt, az erőforrást immár térhálós csőváz veszi körül. Vajon megérte ez a sok ráfordítás?

Menetpróba: Ducati Scrambler 1100

Valahogy mindenki tudta, hogy a kis Scramblerek egyszer majd kapnak egy nagy testvért. Most megérkezett, a Motorrad pedig már ki is próbálhatta.

Menetpróba: 2019-es KTM SX modellek

Olaszországban, a kilencszeres MX-világbajnok, Tony Carioli Rómához közeli házi tesztpályáján rendezték a KTM új, 2019-es krosszmodelljeinek bemutató tesztjét. A nagyszabású rendezvény egy egész héten át zajlott. A résztvevők között profi világbajnokok és versenyzők is akadtak, többek között az amerikai kedvenc, Ryan Dungey.

Menetpróba: Yamaha NIKEN

Korábban már láthattunk háromkerekű motorokat, de ilyet még sosem. Mitől más ez? Miért ennyire egyedi? Hogyan került a tervezőasztalra? Van egyáltalán értelme a 115 lóerőnek háromkerekű járműnél, vagy csupán a japán mérnökök egy keményen átmulatott estéjének az eredménye? Tirol kanyargós útjain próbáltuk ki a Yamaha Nikent, hogy megkapjuk felmerülő kérdéseinkre a választ.

Menetpróba: KTM 790 DUKE

A legélesebb utcai fegyver - mondja ezt a narancssárga gyártó, és ez nem csak marketingszöveg. A KTM 790 Duke-ot telepakolták olyan extrákkal, ami csak szem-szájnak ingere, így ezekkel valóban ütőképes fegyver lehet a csupasz motort kedvelők köreiben.

Menetpróba: Honda Africa Twin Adventure Sports

Az Adventure Sports révén a Honda egy csodaszép, terepre való modellt állít ki az Africa Twin mellé. Vajon a nagyobb offroad-ambíciók összeegyeztethetők a nagyobb tömeggel és a bőséges elektronikával?

Menetpróba: Husqvarna Vitpilen 701

A Vitpilen 701 a Husqvarna nagyágyúja, aszfaltra való modelljeinek egyedülállóan minimalista stílusú megkoronázása. Mindössze 166 kilogrammos tömegének köszönhetően igencsak menetaktív élménymotorként rohangál divatos kávézók és kanyargós hegyi utak között.

Menetpróba: Harley-Davidson Forty-Eight A2

Hölgyeim és uraim! A bal pályára felállt a Forty-Eight 67 lóerővel. A jobb pályán indul a Forty-Eight 48 lóerővel. Mekkora lesz az A2-es jogosítvánnyal vezethető bobber hátránya a nyitott változattal szemben? A kávézó előtt semmi.

Menetpróba: motorok Kolumbiából

Léteznek ugyan a magányos farkasok, de a motorozás alapvetően társas elfoglaltság, életforma. Különösen igaz ez, ha ilyen motorokon nyomulunk. Feltűnő, hasonló, mégis különböző gépeken együtt motorozni garantáltan jó buli. Már ha nem zavarnak a bámész pillantások.

Menetpróba: Honda CB1000R Neo Sports Café

De gustibus non est disputandum - az ízlésekről nem vitatkozunk, mondták a rómaiak. Mármint a kétezer évvel ezelőtti rómaiak. Rengeteg egyéb bölcsnek tűnő megállapítást is tettek, melyek sentetiae néven maradtak ránk. Jórészüket valószínűleg azért, hogy kétezer évvel később az iskolásoknak ezeket a latin bölcsességeket memoriter-ként be kelljen magolniuk, továbbá arra is tökéletesek, hogy fel lehessen vágni velük - például egy cikk legelején.

Menetpróba: Suzuki SV650X

Az 1999-ben bemutatott SV650 gyökerestül felforgatta a középkategóriát. Remek koncepció, fantasztikus V2-es motor, hozzá egy kifejezetten jó ár. A régen volt SV szelleme majd 20 év után is velünk van, ezúttal azonban csavart egyet a letisztult, egyszerű dizájnon a Suzuki.

Menetpróba: Harley-Davidson Sport Glide

Túramotor vagy chopper? Igen jól alakítható a Softailek közül kilencedikként megújult Sport Glide. Pillanatok alatt fel-, illetve leszerelhetők kofferei és mini idoma.

Menetpróba: Husqvarna Vitpilen és Svartpilen 401

Van egy sejtésem, hogy a világ összes motorgyárának van egy titkos részege, mindenhol ugyanazzal a feladattal. Megmenteni ezt a lassan kihalásra ítélt fajt, a motorost. Ki kell agyalniuk, milyen módszerrel, technikával gondoskodjanak a világ motoros jövőjének fenntartásáról, hogy ne jussunk a kakapók, vagy még rosszabb példát véve a kacsacsőrű emlős sorsára.

Menetpróba: MV Agusta Dragster 800 RR

Az Euro4 mindegyik gyártónak fejfájást okozott, ám mostanra már az Euro5 a téma. A kisebb cégekre talán még inkább igaz ez, az MV komoly kihívásokkal nézett szembe. Ráadásul anyagi nehézségekkel is küzdött. Így aztán nem csoda, hogy késett az Euro4-es motor, amihez alaposan át kellett dolgozni a 800 cm3-es, sorhármas blokkot.

Menetpróba: Suzuki Burgman 400

Idén tölti a húszat a díványrobogó kategória alapítója. Az agglomerációból ingázók kedvence, egyúttal a 2017-es használtmotor-behozatal második helyezettje alaposan átdolgozva, megfiatalodva kezdte a 2018-as szezont.

Menetpróba: Honda GL1800 Gold Wing

Talán nem véletlen, hogy a Honda 17 év elteltével most Texasban mutatja be az új Gold Winget, hiszen itt minden már alapból nagyobb, mint máshol. Ugyanakkor kereken 40 kilogrammal kisebb tömegével, új hathengeres erőforrásával, DCT-jével, elektronikus futóművével és kommunikációs kütyüivel a márka zászlóshajójának számító túragép 2018-ban a valamivel aktívabb motorozást kedvelő vevőkört célozza meg.

Menetpróba: BMW F 750 GS és F 850 GS

Bár az F 850 GS és az F 750 GS teljesen megújult, a műszaki alapokon az eddigiekhez hasonlóan továbbra is osztoznak. Nagyobb lökettérfogat, nagyobb teljesítmény és bőséges felszereltség hivatott őket még vonzóbbá tenni. Elsősorban a 90 fokos csapszegelékelés jelenthet az eddiginél különlegesebb karaktert számukra.

Menetpróba: Triumph Tiger 800 XCX

Kétszáz helyen módosították • Menetprogramok • Offroad Pro üzemmód WP teleszkópok • Brembo és Nissin fékek • Négyféle menetprogram • Sportos agilitás

Menetpróba: Honda NC 750X DCT

Nincs unalmas motorkerékpár. A Honda NC-t az elmúlt években gyakran érte az a jelző, hogy nagypapamotor. Még ha nem is vagyok éppen a stílus rajongója, azt bátran mondhatom, hogy az NC750X nem unalmas. Minél többet mész vele, annál jobban szereted.

Menetpróba: Honda Forza 300

Az előítéletet egyértelműen rossznak minősíteni nem más, mint puszta előítélet! Ne általánosítsunk, és látni fogjuk, hogy az előítéletnek vannak jó oldalai is. Ugye, értik?

Korábbi cikkeink