Alrovat - Ízelítő

Már majdnem teszt: Zero DSR Black Forest Edition

Aki még mindig úgy gondolja, hogy az elektromos motorok unalmasak vagy csak az ökorajongóknak valók, hatalmasat téved. A Zero közel áll ahhoz, hogy motorkerékpárjai rendes hatótávolság mellett még élvezetesek is legyenek. Három héten át motorozhattunk a Black Foresttel, most beszámolunk a tapasztalatokról.

Menetpróba: Harley-Davidson Ultra Limited 114

Horgonyt fel és teljes gőzzel előre egy látványos túrára! A legújabb Electra Glide változattal, az Ultra Limiteddel, amely nem akármilyen motorkerékpár. Egy igazi legenda, egy kerekeken guruló emlékmű. 2019-ben immár 114 köbinch, azaz 1868 köbcenti lökettérfogattal és még több szórakoztató elektronikával.

Összehasonlító teszt: Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro és Multistrada 1260 Enduro

Úgy tartja a mondás, hogy a sport a társadalom tükre. Lehet, hogy a túraendurók is azok. Az biztos, hogy az irántuk tanúsított élénk kereslet hűen leképezi a jelenleg uralkodó outdoor trendet. Talán nem meglepő, hogy a Ducati legutóbb épp a Multistradák legvagányabb képviselőjét, az endurót újította meg.

Menetpróba: KTM 1290 Super Duke GT

Az osztrák szuperhercegnek tisztán tesztelési szempontból eddig nem igazán volt mit a szemére vetnünk, és a helyzet aligha változik majd a nemrégiben átalakított 2019-es Super-Duke-nál. Alan Cathcart már kipróbálhatta.

Menetpróba: Ducati Panigale V4R

Óriási várakozás előzte meg a Panigale V4 R-t, a Ducati következetesen versenypályára belőtt superbike-ját, amelynek motorja a legrövidebb löketű, a legpörgősebb, és a maga 221 LE teljesítményével egyúttal a legizmosabb is a maga nemében. Először Jerezben adott ízelítőt abból, amit tud. Nem is akármilyet!

Bemutató: MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro

Leleplezése óta a Brutale 1000 Serie Oro-ról beszél a motoros világ. Nem mondom, az MV alaposan megvárakoztatta rajongóit rendesen, mire módszeresen összerakta az Euro4-es normákat is teljesítő, 1000 cm3-es, soros négyhengeres blokkját. De minden jel azt mutatja, hogy érdemes volt rá várni. Az MV új értelmet adott a hypernaked kategóriának.

Honda XRV 650 Africa Twin vs. Africa Twin CRF 1000 L DCT Adventure Sports

Ikrek harminc év korkülönbséggel - elég paradox, nem? Persze más jelentése is van az angol „twin" szónak, ráadásul itt nem testvérekről, hanem inkább nagypapáról és unokáról beszélhetünk. Nézzük, miben hasonlítanak egymásra, és miben különböznek egymástól!

Összehasonlító teszt: KTM 790 Adventure és Yamaha Ténéré 700

Két trendi túraenduró. Az új KTM 790 Adventure és a Yamaha Ténéré 700 egyaránt túlzásoktól mentes, mértéktartó motorkerékpár. A „kevesebb néha több"-bölcsesség jegyében, következetes fejlesztőmunka eredményeként születtek meg.

Összehasonlító teszt: Ducati XDiavel S és Harley-Davidson FXDR 114

Előre látható, hogy jó szórakozás lesz a két macsó motor összecsapása. A Ducati és a Harley V2-ese annyira erős, hogy majdnem elforgatják a széles hátsó kereket az XXL méretű abroncsokon. De a két power bike minden hasonlósága ellenére a köztük lévő különbségek is jelentősek - nem csak a lökettérfogat terén.

Menetpróba: Ducati Multistrada 1260 Enduro

Rövidebb rugóutak, nagyobb erőforrás, bőséges elektronika: a Ducati kezesebbé akarta tenni az új Multistrada 1260 Endurót anélkül, hogy a motor elveszítené offroadozásra való képességeit. Vajon jó vége lesz ennek?

Összehasonlító teszt: BMW R nineT (Option 719) és Honda CB1000R

Személyiségteremtő erejük van a színeknek. A CB1000R-nek és az R nineT-nek ráadásul eleganciát is kölcsönöznek. A Honda ezüstösen fénylik a rajta lévő alumíniumfelületek hatására, a BMW aranyos színezetet kap a mart alkatrészeitől. Lássuk, melyik tündököl jobban kettejük közül!

Menetpróba: BMW R 1250 GS és RT

A korábbinál jobban kiöblösödő szelepfedélhez vezető vékonyka kábel - csak ennyit látni az 1250-es bokszermotor ShiftCam vezérlőrendszeréből. Nagy ráfordítást eszközölt a BMW az új változó szelepvezérlés érdekében, és nem az értékesítés fellendítése volt vele a célja.

Menetpróba: Triumph Scrambler 1200 XC/XE

Két új, ámde klasszikus külsejű motorkerékpárjával „járatlanért" hagyta el a Triumph a járt, azaz szilárd burkolatú utat. Azt bizonyítandó, hogy többre is képesek holmi öncélú tetszelgésnél az 1200 köbcentis Scramblerek, poros-homokos pályán eresztette össze őket a gyártó.

Összehasonlító teszt: BMW K 1600 Grand America VS. Honda GL 1800 Gold Wing Tour DCT Airbag

Amerika a feneked alatt, Amerika a gondolataidban, Amerika a navi kijezőjén. A hathengeres gigamotorok, a Gold Wing Tour DCT és a K 1600 Grand America egy számmal nagyobbak a megszokottnál, ezért a határtalan lehetőségek országában kelünk velük útra. Amelyen egyrészt nem oda érkezünk, ahová szerettünk volna, másrészt a versenyben nem a kiegyensúlyozottabb szupertúragép bizonyul jobbnak.

Összehasonlító teszt: Kawasaki Z 125 és Ninja 125

Sokáig elhanyagolta a Kawasaki a 125 köbcentis kategóriát. Nyilvánvaló mulasztását jókora késéssel pótolandó, bemutatta a Z 125-öt és a Ninja 125-öt. Nehéz döntés előtt állnak a fiatalok: naked bike vagy sportmodell? Vajon melyik lesz náluk a befutó?

Bemutató: Kawasaki Ninja ZX-10RR

Sorozatban elért négy világbajnoki címével a Kawasaki egyedülálló rekordot tart a Superbike-világbajnokságon. Azért, hogy a diadalmas sorozat idén is folytatódjon, a Zöldek kissé megújították ZX-10RR alapmodelljüket 2019-re.

Tartósteszt: BMW G 310 R

A G 310 R fordulópontot jelent a BMW motorkerékpár-gyártásában, ugyanis a kis naked bike az első modell, amely nem a berlini BMW-gyárban készül. Nézzük, mi történt az Indiában gyártott egyhengeressel a tartós teszt feléig.

Menetpróba Fantic Caballero 250/500

A Fantic a Caballero új kiadásaival ünnepelte meg az utcai motorok piacára való visszatérését. A Dolomitok lábánál a duó a Motorrad szerzőjét, Alan Cathcartot már meggyőzte.

Menetpróba: BMW K 1600 Bagger

Találós kérdés: soros, hathengeres motor, ülésfűtés, kormányfűtés, xenon, adaptív futómű, Angel Eyes fényszórók. Mi ez? Nem, nem 3-as BMW. Ez a K1600 Bagger.

Menetpróba: Bajaj Dominar 400

Van egy jó hírünk: új motormárka jelent meg a magyar piacon! Persze az indiai Bajaj sokaknak nem ismeretlen, hiszen a világ hatodik legnagyobb motorgyára részt vesz a kis Duke-ok gyártásában a KTM partnereként. A 2017-ben debütált legújabb modellcsalád első tagját, a 390 Duke testvéreként is számon tartott Dominar 400-at teszteltük.

Korábbi cikkeink