Menetpróba: Ducati Panigale V4R

Óriási várakozás előzte meg a Panigale V4 R-t, a Ducati következetesen versenypályára belőtt superbike-ját, amelynek motorja a legrövidebb löketű, a legpörgősebb, és a maga 221 LE teljesítményével egyúttal a legizmosabb is a maga nemében. Először Jerezben adott ízelítőt abból, amit tud. Nem is akármilyet!






Száraz tengelykapcsoló, 520-as keskeny versenylánc, szigorúan együléses kivitel, elektronikus kütyük helyett a létező legjobb, klasszikus futóműkomponensek és állítható lengővilla-forgáspont – e részletek mindegyike félreérthetetlenül jelzi, hogy a lehető legkomolyabban veszi versenycélú rendeltetését a Ducati Panigale V4 R.

„Százszázalékosan a versenypálya a küldetése” – szögezte le rögtön a jerezi bemutató elején Paolo Quattrino, az olasz márka marketingrészlegének vezetője. Utoljára Charlos Checa szerzett világbajnoki címet a vöröseknek még 2011-ben, egy 1098 R-rel. A 1199 Panigale R az egyetlen V2-es Ducati-versenymotor, amelynek soha nem adatott meg a vb-győzelem.



De térjünk vissza a V4 R-hez. Kompromisszumot nem tűrő, következetesen megépített superbike. A V4 S (53,5-ről 48,4 mm-re) csökkentett lökethosszú, azzal egyező hengerfurat-átmérőjű (a 81 mm a superbike-vb szabályzata által megengedett maximumot szemlélteti), rendkívül pörgős változata egyliteresre „downsizingolva”



A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/04 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.