Menetpróba: Honda CB500F

„Egyetlen pillantás. Csak egyetlen pillantás, és máris a CB500F rabjává válik" - mondja ezt a Honda marketingese, és be kell vallanom, velem is pontosan ez történt.






Voltak olyan idők egykoron, amikor kissé lesajnáltak egy kezdőmotort. Napjainkban, 2019-ben ilyenről már szó sincsen, erre ékes bizonyíték az alábbi eset. A Szentendrei úton közlekedtem ötszázas tesztgépünkkel és egy piros lámpánál mellém állt egy 636-os zöld Kawasaki. A tulaj átpillantott, nézegeti a masinám, majd megkérdezi: − Mekkora ez, hatszázas? Válaszolok neki: − Nem, csak ötszázas. Tényleg? Igen, tényleg. Jó kis moci, baromi jól néz ki – mondta, és már húzta is a gázt, mivel zöldre váltott a lámpa. Utána még haladtunk pár jelzőlámpán keresztül, és láttam, hogy a srác többször még nézegette az általam hajtott szerkezetet. Véleményem szerint, ennél nem is kell több elismerés, főleg egy három-négy éves sportmotor tulajdonosától. Az új Honda CB500F kifejezetten mutatós, komolyan hat, tekintélyesebb, mint elődei.



 

Az 500-as motorokhoz képest ránézésre termetesebbnek tűnik a CB500F. A gépet összességében lecsupaszított, agresszív formavilág jellemzi. Nálunk egy matt kék-fehér színű példány vendégeskedett, szerintem ebben a kombinációban üt a legnagyobbat a motor dizájnja. Napsütésben baromi jól néz ki a fehér fényezés, amiben ráadásul kék gyöngyház szemcsék is felfedezhetőek. Az egyik kedvenc részletem a lámpa formája volt, amit az alatta lévő kis légbeömlők tesznek még menőbbé. Az amúgy is agresszív vonalvezetésű lámpa felső két sarkában van a helyzetjelző, ami kékes színben pompázik. Az indexek és a műszeregység ismerős lehet a többi Honda-modellről.




Akciós apák napi előfizetés 32% kedvezménnyel itt!


A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/06 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.