Menetpróba: Yamaha YZF-R125 és R3

Azért, hogy a nagy kedveltségnek örvendő YZF-R125 sikerét a jövőre nézve is bebiztosítsák, a harmadik generációs modell átalakításánál szinte kő kövön nem maradt.





Multifunkciós LCD műszerfalat kapott

2008-as megjelenése óta az YZF-R125 mindig is a Yamaha egyik legkedveltebb, bizonyos időszakokban a legsikeresebb modelljének számított. Mégpedig nemcsak a legnagyobb piacnak számító Németországban, hanem Nagy-Britanniában, Olasz-, Spanyol- és Franciaországban, valamint Norvégiában egyaránt. A kiváló 125-ös sikerének oka többek között abban is gyökerezett, hogy első pillantásra soha nem lehetett megállapítani, hogy valójában egy kis 125-ös motorról van szó. Hiszen egyetlen tinédzser sem hallgatja szívesen, hogy azt a motort, amelynek a forgalmiját büszkén birtokolja, csak kicsinyítő képzős változatban emlegetik. Az ifjúság szereti, ha komolyan veszik. A Yamaha ezt már 2008-ban felismerte, és kiválóan meg is felelt ennek az igénynek. Így nem valami félkésznek ható, virsli méretű kerékkel ellátott „modellecskével” jelent meg a piacon, hanem egy igazi, 125 cm3-es sportmotorral.


A Valencia melletti Circuito de la Ribera versenypályán bizonyítja sportos képességeit.

 


Akciós apák napi előfizetés 32% kedvezménnyel itt!


Rögtön az új 125-ös után most az YZFR3- at is kipróbálhatjuk. Az YZF-R125- höz hasonlóan a nagyobb és erősebb R3-at is felfrissítették 2019-re, műszakilag pedig magasabb szintre emelték. Az erőforráshoz ugyanakkor nem nyúltak, ez továbbra is régi erényeivel hódít: az R3-ast az eddigiekhez hasonlóan most is a 321 cm3-es kéthengeres erőforrás hajtja. 42 lóerős teljesítménye fürge menetteljesítményeket eredményez a mindössze 167 kilogrammos motor esetében.


Az R3 erőforrása régi ismerős, ugyanis a 2019-es modellévre változatlan maradt.


A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/06 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.