Épített Honda motorok a Wheels & Waves fesztiválon

12 egyedi építésű CB1000R érkezik Európa minden tájáról Franciaország legnépszerűbb motoros rendezvényére.





Honda Limited Edition CB1000R

A Wheels & Wavesnek a franciaországi Biarritz ad otthont évről évre. A különleges rendezvény a motorosok, a deszkások és a szörfösök között teremt kapcsolatot, s igen népszerű, hiszen a zenét, a stílust és a filozófiát illetően is teljesen egyedülálló.

A nyolcadjára megrendezett motoros találkozón a négyhengeres Hondák ötven éves történetét eleveníti fel a japán márka, ugyanis pont fél évszázada, 1969-ben kezdődött meg a Honda CB750 forgalmazása. A Wheels & Waves egészen más, mint a többi épített motorok köré szerveződő fesztivál, különösképp, hogy számtalan japán és amerikai belpiacos modellt láthatnak az érdeklődők. Sajátossága, hogy a szörfös és gördeszkás szubkultúra követőinek is otthont ad, és persze jobbnál jobb zenekarok váltják egymást a baszkföldi tengerparton.

A Honda 2019-ben, a CB750 piaci bevezetésének 50. évfordulóját ünnepli, ezért az elmúlt fél évszázad összes jelentős soros, négyhengeres Honda motorkerékpárját kiállítja a W&W helyszínéül szolgáló Biarritzban, sőt a legszebb európai átépített CB1000R-eket is elhozza, hogy rámutasson: a „Neo Sport Café” modellcsalád zászlóshajójában fonódnak össze a nagynevű ősök legjobb tulajdonságai.



A CB125R, CB300R, CB650R és CB1000R típust felvonultató „Neo Sports Café” família tagjai nem egyszerű retró motorkerékpárok, sokkal inkább ultramodern klasszikusok, melyeknél a régmúlt szemet gyönyörködtető formai elemeihez a legújabb, leghatékonyabb műszaki megoldások társulnak.

A 12 egyedi, lélegzetelállító custom CB1000R egyebek mellett Franciaországból, Olaszországból, Spanyolországból és Svájcból érkezik, s kordokumentumként ott áll majd mellettük egy eredeti, 1969-es CB750 is, ami az elmúlt évtizedek soros, négyhengeres Hondáinak állít emléket.

A Honda CB750 olyan volt 1969-ben, mint egy látomás – tulajdonképpen minden téren új mércét állított. Azon túlmenően, hogy ez volt a világ első sorozatgyártású soros, négyhengeres, 750 cm3-es motorkerékpárja, első szériamotorként kapott önindítót és alapáras tárcsaféket. Eredetileg az Egyesült Államok piacára szánták, méghozzá roppant versenyképes, 1495 dolláros áron, de híre villámgyorsan terjedt szerte a világon, és meg is alapozta az elkövetkező ötven év sikereit.

A Honda kiállítási területén három egyedi építésű CB1000R is helyet kap, ezek a spanyol Dream Garage custom motoroknak kiírt versenyén álltak rajthoz. A Hakuba Motostól érkező, Alfredo névre keresztelt átépítést például Freddie Spencer CB1000R-je inspirálta, műszaki színvonaláról pedig sokat elárul, hogy ott lesz a Jaizkibel hegységbe vezető Punks Peak futamon, amivel az ötnapos fesztivál kezdetét veszi.


‘Alfredo’

Svájcot két nagyon különböző CB1000R képviseli Franciaországban. Egyikük CB1000R-adical fantázianéven, a Fuhrer Moto és Gannet Design munkájaként látott napvilágot, agresszív megjelenését Walter Oberli terepmintás fényezése és a Rotobox karbonkerék-garnitúrája teszi teljessé. Közvetlenül szomszédságában állítják közszemlére az Africa Four CRF1000R-t, ami a jelenleg forgalmazott Honda motorkerékpárok egyedi megoldásait vonja össze, s olyan részletek varázsolják igazán különlegessé, mint az aranyszínű felnigarnitúra, a CRF450R-fejidom vagy a HRC-témájú fényezés.


The ‘Africa Four CRF1000R’

A Honda Italy három motort hoz Biarritzba, melyek közül aligha nem az aranyba öltöztetett, álomszép „The Tribute” a legérdekesebb – tervezőit az 1969-es CB750 eredeti színei ihlették.


CB1000R ‘Tribute’

Franciaországból négy egyedi CB1000R sereglik össze a Honda standjára, ezek közül egy a biarritzi 3C Motos motorkerékpár-kereskedés szakembereinek munkája. Feketére fényezett alkatrészeivel vélhetően a W&W egyik legfeltűnőbb szereplője lesz.


CB1000R Adical


CB1000R Monkey_Kong


CB1000R ‘Dani Pedrosa replica’


CB1000R ‘Dirt Endurance’


The Café Chic CB1000R