Rovat

Menetpróba: Ducati Panigale V4R

Óriási várakozás előzte meg a Panigale V4 R-t, a Ducati következetesen versenypályára belőtt superbike-ját, amelynek motorja a legrövidebb löketű, a legpörgősebb, és a maga 221 LE teljesítményével egyúttal a legizmosabb is a maga nemében. Először Jerezben adott ízelítőt abból, amit tud. Nem is akármilyet!

Régi kontra új: Suzuki SV650S és SV650X

A tavaly piacra került SV650X-ben tovább él a mintegy két évtizede bemutatott, mintaszerűen pörgős és rugalmas V2-es motorral szerelt Suzuki SV650 szelleme. Lássuk, mi változott a kezdetek óta eltelt közel húsz esztendő alatt! És, ami még fontosabb: mi pont olyan, mint azelőtt volt?

Menetpróba: Kawasaki Ninja 400

A Kawasaki átalakította a kezdő Ninja modellt. A kéthengeres lökettérfogata és teljesítménye megnőtt, az erőforrást immár térhálós csőváz veszi körül. Vajon megérte ez a sok ráfordítás?

Menetpróba: Ducati Scrambler 1100

Valahogy mindenki tudta, hogy a kis Scramblerek egyszer majd kapnak egy nagy testvért. Most megérkezett, a Motorrad pedig már ki is próbálhatta.

Menetpróba: 2019-es KTM SX modellek

Olaszországban, a kilencszeres MX-világbajnok, Tony Carioli Rómához közeli házi tesztpályáján rendezték a KTM új, 2019-es krosszmodelljeinek bemutató tesztjét. A nagyszabású rendezvény egy egész héten át zajlott. A résztvevők között profi világbajnokok és versenyzők is akadtak, többek között az amerikai kedvenc, Ryan Dungey.

Bemutató: MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro

Leleplezése óta a Brutale 1000 Serie Oro-ról beszél a motoros világ. Nem mondom, az MV alaposan megvárakoztatta rajongóit rendesen, mire módszeresen összerakta az Euro4-es normákat is teljesítő, 1000 cm3-es, soros négyhengeres blokkját. De minden jel azt mutatja, hogy érdemes volt rá várni. Az MV új értelmet adott a hypernaked kategóriának.

Menetpróba: Yamaha NIKEN

Korábban már láthattunk háromkerekű motorokat, de ilyet még sosem. Mitől más ez? Miért ennyire egyedi? Hogyan került a tervezőasztalra? Van egyáltalán értelme a 115 lóerőnek háromkerekű járműnél, vagy csupán a japán mérnökök egy keményen átmulatott estéjének az eredménye? Tirol kanyargós útjain próbáltuk ki a Yamaha Nikent, hogy megkapjuk felmerülő kérdéseinkre a választ.

Menetpróba: KTM 790 DUKE

A legélesebb utcai fegyver - mondja ezt a narancssárga gyártó, és ez nem csak marketingszöveg. A KTM 790 Duke-ot telepakolták olyan extrákkal, ami csak szem-szájnak ingere, így ezekkel valóban ütőképes fegyver lehet a csupasz motort kedvelők köreiben.

Honda XRV 650 Africa Twin vs. Africa Twin CRF 1000 L DCT Adventure Sports

Ikrek harminc év korkülönbséggel - elég paradox, nem? Persze más jelentése is van az angol „twin" szónak, ráadásul itt nem testvérekről, hanem inkább nagypapáról és unokáról beszélhetünk. Nézzük, miben hasonlítanak egymásra, és miben különböznek egymástól!

Összehasonlító teszt: KTM 790 Adventure és Yamaha Ténéré 700

Két trendi túraenduró. Az új KTM 790 Adventure és a Yamaha Ténéré 700 egyaránt túlzásoktól mentes, mértéktartó motorkerékpár. A „kevesebb néha több"-bölcsesség jegyében, következetes fejlesztőmunka eredményeként születtek meg.

Használtmotor-teszt: Suzuki AN400 Burgman

A Suzuki maradandót alkotott 1998-ban, ennél nagyobb robogó akkoriban nem készült. A Burgman 400-as új fejezetet nyitott a robogózásban. Mára pedig beírta magát a díványmotorok történelmébe.

Összehasonlító teszt: Ducati XDiavel S és Harley-Davidson FXDR 114

Előre látható, hogy jó szórakozás lesz a két macsó motor összecsapása. A Ducati és a Harley V2-ese annyira erős, hogy majdnem elforgatják a széles hátsó kereket az XXL méretű abroncsokon. De a két power bike minden hasonlósága ellenére a köztük lévő különbségek is jelentősek - nem csak a lökettérfogat terén.

Összehasonlító teszt: Retró bike-ok

A chopperek és a cruiserek után a retró motorok is kiszálltak a mókuskerékből. Ettől persze még nem illethetők a korszerűtlenség vádjával. Legutóbb a BMW R nineT és a Kawasaki Z900RS adott számot róla, hogy igen is van létjogosultsága 1000 pontos összehasonlító tesztünkön.

Menetpróba: Honda Africa Twin Adventure Sports

Az Adventure Sports révén a Honda egy csodaszép, terepre való modellt állít ki az Africa Twin mellé. Vajon a nagyobb offroad-ambíciók összeegyeztethetők a nagyobb tömeggel és a bőséges elektronikával?

Menetpróba: Ducati Multistrada 1260 Enduro

Rövidebb rugóutak, nagyobb erőforrás, bőséges elektronika: a Ducati kezesebbé akarta tenni az új Multistrada 1260 Endurót anélkül, hogy a motor elveszítené offroadozásra való képességeit. Vajon jó vége lesz ennek?

Összehasonlító teszt: BMW R nineT (Option 719) és Honda CB1000R

Személyiségteremtő erejük van a színeknek. A CB1000R-nek és az R nineT-nek ráadásul eleganciát is kölcsönöznek. A Honda ezüstösen fénylik a rajta lévő alumíniumfelületek hatására, a BMW aranyos színezetet kap a mart alkatrészeitől. Lássuk, melyik tündököl jobban kettejük közül!

Menetpróba: Husqvarna Vitpilen 701

A Vitpilen 701 a Husqvarna nagyágyúja, aszfaltra való modelljeinek egyedülállóan minimalista stílusú megkoronázása. Mindössze 166 kilogrammos tömegének köszönhetően igencsak menetaktív élménymotorként rohangál divatos kávézók és kanyargós hegyi utak között.

Menetpróba: BMW R 1250 GS és RT

A korábbinál jobban kiöblösödő szelepfedélhez vezető vékonyka kábel - csak ennyit látni az 1250-es bokszermotor ShiftCam vezérlőrendszeréből. Nagy ráfordítást eszközölt a BMW az új változó szelepvezérlés érdekében, és nem az értékesítés fellendítése volt vele a célja.

Menetpróba: Harley-Davidson Forty-Eight A2

Hölgyeim és uraim! A bal pályára felállt a Forty-Eight 67 lóerővel. A jobb pályán indul a Forty-Eight 48 lóerővel. Mekkora lesz az A2-es jogosítvánnyal vezethető bobber hátránya a nyitott változattal szemben? A kávézó előtt semmi.

Menetpróba: Triumph Scrambler 1200 XC/XE

Két új, ámde klasszikus külsejű motorkerékpárjával „járatlanért" hagyta el a Triumph a járt, azaz szilárd burkolatú utat. Azt bizonyítandó, hogy többre is képesek holmi öncélú tetszelgésnél az 1200 köbcentis Scramblerek, poros-homokos pályán eresztette össze őket a gyártó.

Korábbi cikkeink